Medical taping Franeker

Bij medical taping maken we gebruik van speciale, rekbare sporttape. Deze felgekleurde stroken tape, die u vast wel eens gezien heeft bij sporters op televisie, gebruiken we om spierblessures en gewrichtsklachten te behandelen. Met de tape kan gewoon gesport worden, zonder dat er bewegingen beperkt worden, terwijl het toch voor voldoende ondersteuning zorgt bij sporthervatting. We passen medical taping ook in Franeker toe.

Medical taping zien we veelvuldig bij de knie of schouder, maar het kan bij allerlei gewrichtsklachten en spierblessures toegepast worden:

• klachten aan rug, pols of enkel
  • instabiliteit van gewrichten, bijvoorbeeld in de voet
  • verschillende klachten ten gevolge van overbelasting
  • herstel van spierscheuren in bijvoorbeeld de hamstring
  • sporthervatting na een blessure, zoals bij een tenniselleboog of aan de achillespees
  • klachten aan arm, nek en schouder (CANS/RSI)
  • vochtophopingen en ontstekingen, zoals hielspoor
  • verkeerde houding
  • uitstralende pijn

Wat doet medical taping voor bijvoorbeeld de knie of schouder?

Wanneer we medical taping in Franeker toepassen, proberen we verschillende effecten te bereiken. Denk hierbij aan het ondersteunen van gewrichten, het verminderen van spierspanning en stijfheid, het verminderen van pijnklachten en druk, het verminderen van ontstekingen en vochtophopingen, het herstellen van de bloedcirculatie, het verbeteren van de stabiliteit en het corrigeren van de lichaamshouding of bewegingsrichting.

Van medical taping bij bijvoorbeeld uw knie of schouder ondervindt u geen enkele hinder. De medical tape is zo elastisch als uw huid, waardoor het heel natuurlijk aanvoelt en u er gewoon mee kunt douchen. De tape zal zijn werking daardoor niet verliezen. Afhankelijk van het advies van uw fysiotherapeut kunt u de tape meerdere dagen laten zitten. De tape is antiallergisch, ventilerend en huidvriendelijk.

Maak direct een afspraak in Franeker

Bent u benieuwd of medical taping in Franeker ook iets voor u is? Maak direct een afspraak bij Fysio 0517. Tijdens het intakegesprek vertelt onze therapeut graag wat we voor u kunnen betekenen. U heeft hiervoor geen verhuisbrief van een arts nodig. Onze therapeuten zijn zo opgeleid dat ze uw klachten uitstekend kunnen beoordelen en een behandelplan op kunnen stellen. Ook kunnen we voor u nakijken of u in aanmerking komt voor vergoeding via uw verzekering. Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten.

Direct een afspraak maken